Kontroverzne pikantná reklamná kampaň je asi najvhodnejším opisom kampane hotelovej siete Standard Hotels. Ako to skvelo vystihli The New York Times: „Reklamy na Štandard sú ďaleko od štandardu.“ Som si vedomý faktu, že som informačne pozadu – tento marketing realizovala sieť ešte v roku 2012. Jej základ – sada pútavých a provokatívnych fotografií – však baví dodnes. Ukážem ti ich.
Kontroverzne pikantná reklamná kampaň prezentuje
hotely, ktorých v čase jej priebehu bolo päť po celých Spojených štátoch: Los Angeles, Hollywood, Miami a 2x New York. Dve prevádzky síce v rokoch 2021 a 2022 pod značkou „Standard“ skončili, napriek tomu je aktuálne súčasťou siete hotelov až deväť. Po celom svete vrátane destinácií ako napr. Londýn, Ibiza, Bangkok a Maldivy. O ďalších sedem hotelov sa sieť rozšíri v blízkej dobe.
Článok pokračuje pod ilustračným obrázkom. Ten pod predmetnú kampaň nespadá.
Majiteľom Standard Hotels je istý André Balazs. Marketing vytvoril spolu s fotografom Erwinom Wurmom a marketingovým oddelením, prirodzene. Všetci zainteresovaní si za svojím dielom stoja. Ich
kontroverzne pikantná reklamná kampaň mala cieľ
vo svojej podstate úplne jednoduchý. Donútiť ťa spozornieť a prezrieť si fotografiu naozaj dôkladne. Zdvihnúť prekvapením obočie v údive nad tým, či naozaj dobre vidíš. Šéfredaktor a vydavateľ časopisu Paper Magazine v New Yorku sa vyjadril, že vníma reklamy ako… „… Dvojité: pozrieš sa na ne raz a či chceš alebo nechceš, pozrieš sa znova.“
Mimochodom, pozornosť pri prezeraní fotiek tejto kampane bola a je nevyhnutnou aj z iného dôvodu. Nie je totiž problémom v časopise
úplne prehliadnuť, že vlastne ide o fotografiu reklamnú.
Jediným znakom toho, ako uvidíš v samotnej fotogalérii na konci textu, je totiž maličké logo Standard Hotels v dolnom rohu. Aj to je „štandardne“ prevrátené dolu hlavou v súlade s oficiálnym hotelovým logom.
Ako vidíš na ukážke z hotelovej webstránky vyššie, Standard Hotels ani na „bežné účely“ nepoužívajú práve bežné fotky. V protiklade k názvu siete prosto nejde o štandardné ubytovacie zariadenia. Aj v ich e-shope sa dajú nájsť pomerne neštandardné skvosty. Napr. vkusný župan za príjemných $ 195 (čo vlastne nie je ani dvesto…).
Pred časom som ako profesionálny spoločník (spoločník v pravom zmysle slova, nie gigolo) strávil dve noci v Kempinski pri Štrbskom plese. Zasmial som sa nad županom v kúpeľni, visačka ktorého mi ponúkala možnosť kúpiť si ho za € 85. Za niečo tak jednoduché ako (ten konkrétny) župan sa mi to zdalo tvoriť naozaj zbytočne veľký podiel z môjho honoráru. Ale to len tak na okraj.
Za mňa osobne absolútne skvelou je informácia, že táto
kontroverzne pikantná reklamná kampaň nestála
ani cent. Celú ju spoločnosť pod názvom André Balazs Properties údajne realizovala formou bártra. Medzi hotelovou sieťou a tlačenými médiami, ktoré tieto provokatívne fotografie v štýle „politickej nekorektnosti“ publikovali, dlhodobo funguje výmena.
Reklamný priestor za prenájom hotelových priestorov
A že nejde o priestory len tak nejaké.
Isto, záležitosť ako kontroverzne pikantná reklamná kampaň nie je na opis slovami. Preto blog končím samotnými diskutovanými fotografiami. No a na tvojom zvážení ponechám rozhodnutie, či sú zaujímavejšie takéto fotografie alebo skôr tvorba Caroline Falkholt.
2 komentáre
Andrej Klčo
Krásne, pútavé a vzrušujúce. Aj keď teda, do postele v tom hoteli by som vliezol len po dôkladnej kontrole uv svetlom 😀
Andy Morávek
Teším sa, že sa blog (alebo fotky…) páčil. Na jednej strane s tebou súhlasím, na druhej si nemyslím, že v „bežnom“ hoteli je tomu nejako citeľne inak. 😀